ספרו החדש של עמית אופיר - עמית אופיר

ספרו החדש של עמית אופיר

אם יש לכם עסק וגם אם לא,

חשוב שתבינו שמידת ההכנסה החודשית שלכם תלויה רק בכם,

אם יש לכם רצון לשנות את המציאות ולבנות לכם חיים טובים יותר,

הכתבה הזו היא בשבילכם:

את המומחיות שלי בתחום הייעוץ העסקי החלטתי למקד לעסקים קטנים ובעיקר לעסקי ה SHOW MAN ONE הבנויים ברובם על בעל העסק עצמו כיוון שהוא זה שצריך להיות אחראי על כל מחלקות העסק השונות הכוללות בין היתר את שיחות המכירה, שיווק העסק, פיתוחו וכמובן גם את מתן השירות עצמו שבדרך כלל גם דורש הרבה זמן. כל אלו בשילוב של חוסר הבנה עסקית גורם לרוב בעלי העסקים הקטנים להיות לא רווחיים, בבלגן, בחוסר יציבות ובמצב הישרדותי תמידי.

עסק שלא מכניס כ 20,000 ₪ באופן חודשי קבוע נמצא במקום מסוכן וכנראה מתנהל בצורה לא מקצועית מספיק, אשר גורמת לבעליו לתחושת תסכול עמוקה, עייפות, אדישות, לילות ללא שינה, מחשבות טורדניות בלתי פוסקות על כסף והרבה הרבה התפשרות, עד שיום אחד, אחרי שנים של התנהלות דומה, בעל העסק מחליט לסגור את העסק, לוותר על חלומותיו וחוזר להיות שכיר ולעתים רבות גם מסיים את פרק זה עם חובות שנותרו לו ונשארים אתו שנים רבות מחייו ביחד עם צלקת וחוויה קשה.

את כל זאת יש לשנות, ולא משנה כרגע האם הגעתם אל המדריך הזה ממש עם פתיחת עסק חדש או שאתם כבר שנים בעלי עסקים, הדומים לאלו שהזכרתי כאן.

החדשים שביניכם, תגלו זאת בסבירות גבוהה ממש בקרוב, שכדי להצליח כעצמאיים צריך להבין בעסקים וצריך להקדיש לכך זמן, משאבים וכסף. זה שריר וכדי לאמן אותו צריך תכנית אימונים מדויקת! אחרת אתם עלולים לגרום לעצמכם ולאנשים נוספים שסביבכם נזק.

מסקרים שערכתי לאורך השנים מרבית בעלי העסקים בישראל פתחו את העסק ללא שום הכוונה או ייעוץ עסקי, ללא שום תכנית מסודרת וללא הבנה בעסקים. הנתון המפחיד ביותר הוא שמרביתם לא שורדים את השנים הראשונות ונאלצים לסגור – פעמים רבות עם חובות כספיים, מוראל נמוך ותחושת תסכול גבוהה.

בעיני, פתיחת עסק, ללא תכנית וליווי מקצועי של יועץ עסקי היא דבר מסוכן ביותר. (ואני מדבר על עסק שנפתח במטרה  לפרנס את בעליו וברוב המקרים גם את משפחתו).

בעבודתי כיועץ עסקי ומלווה עסקים אני נתקל בכל כך מקרים מצערים המייצגים את התפיסה הרווחת של בעלי עסקים קטנים. מדובר במטפלים מסוגים שונים, יועצים, יוצרים, אומנים ואנשים מוכשרים אחרים שיש להם מומחיות כזו או אחרת וביום בהיר אחד הם החליטו לפתוח את העסק כי פשוט רצו לתת שירות בתחום שהם מכירים ולהתפרנס מכך.

מה שהם עושים לרוב לבנות לעצמם עמוד עסקי בפייסבוק או באתר פרסומי אחר כמו חוגל והחלו לנסות למכור את השירות שלהם. חלקם הצליח גם לגייס לקוחות ולרגע היה נראה שהעסק מתרומם. אבל אז הגיע סוף החודש ובמקום הכנסה של 20,000 שהיו בטוחים שיגיעו אליה הם גילו שהכניסו רק 8,000 ₪ (בעלי העסק הקטנים מכניסים גם 3,000 ₪ בחודש פעמים רבות, למרות שאם תיכנסו לעמוד הפייסבוק שלהם הם משדרים עסקים כרגיל והכל אצלם נראה טוב, שמח ומאושר).

בהתחלה הם מספרים לעצמם שאולי הם לא הצליחו בגלל שעכשיו היו חודשי הקיץ הקשים וכולם אולי בחו”ל, או שאולי זה קרה בגלל שהמחירים שלהם גבוהים, ואז הם מורידים מחירים ועושים הנחות לכל מי שאומר להם שאין לו כסף. ישנם עוד המון סיפורים ומעשיות שהם מספרים לעצמם,  אבל השורה התחתונה היא שגם בחודש הבא וגם במהלך השנה הם ימשיכו לראות תוצאות דומות בעסק שלהם.

פעמים רבות גם יש להם לפתע עלייה במכירות באיזה חודש ועכשיו הם בטוחים שהם ‘עלו על הגל’ ומעכשיו הכל ידפוק כמו שעון ויהיה יציב ורווחי – אבל אז בחודש לאחר מכן הם מתרסקים שוב ולא מצליחים יותר לשחזר את אותה הצלחה.

המציאות הזו מורכבת מהמון סיבות אבל אם אנחנו רוצים לתת לזה שם וכותרת אחת, הייתי מכליל ואומר שזה קורה כיוון שאין להם שיטה מסודרת והבנה עסקית!

גם לי, בתחילת דרכי לא היה ברור מה לעשות וכמה כסף אני צריך להכניס כל חודש. את הייעוץ לניהול העסק שלי לקחתי בתחילת העסק מאנשים הקרובים לי לצערי, וקיבלתי עצות גרועות כיוון שזה מה שהם ידעו. עברו שנים עד שהבנתי שייעוץ עם מומחים בתחום העסקי זה דבר שחובה על כל עסק לקחת, בעיקר בתקופות הקשות ביותר שלו.

כאשר מגדירים יעד של 20,000 ₪ הכנסה בחודש זה מייצר בהירות לאן העסק צריך להגיע וברגע שיש לנו שיטה מסודרת, העבודה הופכת להיות הרבה יותר רגועה, ברורה וממוקדת. כל מה שמסייע לנו להגיע אל היעד נכנס פנימה וכל מה שלא מסייע לנו יכול בקלות יותר לצאת מסדר היום.

שיטה סדורה היא הדבר הטוב ביותר שיקרה לכם בעסק!

אז קדימה, בואו נראה מה עלינו לעשות כדי להגיע אל היעד.

לפני שאסביר לכם מהי שיטת ‘מינוף עסקי’ רציתי לשתף אתכם בסיפורי האישי כדי שתבינו מדוע אתם ואני דומים, וכמו כן תבינו איך הפכתי מצייר שנלחם לשרוד שהייתי לפני שנים, לאיש עסקים המנהל מספר עסקים ומותג בינלאומי, הנהנה ממקורות הכנסה מרובים, קהל לקוחות גדול, קהילה ועוקבים של למעלה מ 50,000 איש, הכנסה פסיבית רבה והכנסה גבוהה המתאימה לצרכיי ומשתנה מעת לעת על פי שיקול דעתי ולפי הצורך.

אם אתם נמצאים בתחילת העסק ורוצים לייצר לכם עסק ריווחי ורציני וגם אם אתם כבר בעלי עסקים מספר שנים רב ועדיין אין לכם יציבות בעסק. המדריך הזה הוא בדיוק בשבילכם.

לעומת זאת אם פתחתם את העסק רק כדי לעבוד יום או יומיים בשבוע ואין לכם כוח לפתח אותו, אחסוך לכם את הזמן. המדריך הזה לא יעזור לכם, אולם אתם מוזמנים לדבר איתי בשמחה על אפשרויות מינוף אחרות שאולי עשויות להתאים לכם במידה ואתם רוצים להתמקד בערוצי הכנסה פסיביים והשקעות שיאפשרו לכם לעבוד פחות ולחיות מההכנסות השוטפות.

הדרך הטובה ביותר לבנות הון הוא שילוב של השניים: מצד אחד ללמוד איך לייצר הכנסה חודשית גבוהה ומצד שני להבין יותר כיצד הכסף יכול לייצר לכם עוד ועוד כסף כדי להגדיל את ההון שלכם וביחד אתו להגדיל את רמת  ההכנסה הפסיבית.

לי באופן אישי לקח שנים לבנות את שמי כמומחה בתחומי, וכן את מערך ההפצה שאחראי למכירת מוצריי בעשרות אלפי נקודות מכירה וחנויות בארץ ובעולם. כיום אני מצליח להאיץ את תהליכי הצמיחה של עסקים שעובדים איתי ומה שאני השגתי במהלך שנים, הם מצליחים פעמים רבות להשיג בזמנים קצרים הרבה יותר, גם אם הגיעו אלי בשלבי הקמת העסק וגם אם הגיעו אלי כאשר העסק שלהם כבר פעיל במשך זמן רב.

במהלך השנים פיתחתי את שיטות העבודה שלי יותר ויותר כך שיאפשרו לי ראשית להגיע לתוצאות שכיוונתי אליהן ועד היום אני ממשיך לחדד אותן, לשפר את הנהלים, לדייק את הדברים ולשנות בהתאם לשינויים הרבים שמתרחשים יום יום בעולם המהיר שבו אנחנו חיים. למי שנשאר מאחור אין זכות קיום ולמי שמפחד משינויים יהיה קשה יותר ויותר לשרוד ולהתבלט.

ניהול עסק מצריך מבעליו להיות מקצוען בכל אחת מחמש המחלקות שלו, בשונה מהרבה בעלי עסקים שפותחים את העסק רק כי יש להם מוצר או שירות מצוין. עסקים כאלו ייסגרו תוך פחות משנה או שיישארו לנצח במצב הישרדותי בו העסק לא יצליח להכניס באופן יציב יותר מ 10,000 ₪ וברוב המקרים אף פחות ממחצית מסכום זה.

הבעיה הגדולה שאני מזהה אצל בעלי עסקים קטנים היא שהם אבודים ואינם יודעים מה עליהם לעשות כדי לנהל את העסק שלהם בהצלחה. הראש שלהם מלא במשימות והם עסוקים בכיבוי שריפות במקום תכנון מרכזי והסתכלות ממעוף הציפור על העסק.

בעיה זו גורמת להם לעשות הרבה טעויות בדרך וכך אט אט הם מתרחקים מהשגת המטרה. לדוגמה הם מבזבזים זמן רב בפייסבוק וברשתות החברתיות, עושים מידי פעם סרטון ומעלים אותו ליוטיוב, בונים דף עסקי, בונים אתר, בונים עמודי מכירה ועוד ועוד פעולות נקודתיות – רק כי צפו בסרטון שהסביר להם שכך מוכרים, או כי הלכו להרצאה ושם אמרו להם שצריך שיהיה להם אתר.

הם עסוקים בלעבור מפרח לפרח ומתישים את עצמם למוות תוך כדי התהליך, כאשר בפועל הם לא מתקרבים להשגת המטרה. הבעיה המרכזית באופן ההתנהלות הזה היא שהם עושים הרבה שפריצים בבריכה אבל לא מתקדמים ביעילות, וזאת כיוון שמנטור אחד נותן להם עצה אחת ומנטור אחר אומר בדיוק ההפך. במקום לפתור את הבעיה השלמה הם עסוקים בלחפש מענה נקודתי ולעשות V על רשימת הצ’ק ליסט האינסופית שכתבו לעצמם.

אם כך אתם מתנהלים כיום הדבר החשוב ביותר שתקבלו כאן כרגע זו העצה לעצור הכל ופשוט להתבונן. כשאנחנו בתנועה מתמדת ואנחנו נעים קדימה ואחורה ללא מנוחה אנחנו מתעייפים הרבה יותר, הופכים להיות יותר ויותר מתוסכלים ומותשים. התשובה מצויה בעצירה והתבוננות, הבנה של התמונה השלמה, בניית תכנית עוצמתית ואפקטיבית ומשם הכל יהיה יותר קל וברור.

לאחר הבנת התמונה השלמה נוכל לראות את סדר הפעולות שהחלטנו עליו, ונוכל לראות מהי נקודת הפתיחה שבה אנחנו נמצאים כעת ונגלה מה הפער בין נקודת הפתיחה שלנו לבין מה שצריך לקרות כדי שהמכונה תעבוד.

את הפער הזה יש לצמצם כמה שיותר מהר! בלעדיו המכונה פשוט לא יכולה לעבוד! זה כל כך פשוט, אולם בעלי עסקים רבים מנסים בכל זאת להפעיל את המכונה ללא שינויים או תיקונים כלשהם, פשוט מנסים להפעיל את מתג ההתנעה פעם אחר פעם ורואים את אותן תוצאות. משום מה הם מעדיפים לפעול בחוסר הגיון מוחלט למרות שזה ברור מהצד שאין שום סיכוי שמשהו ישתנה בתוצאות שלהם במידה וימשיכו לפעול באותה הצורה. ככה המכונה לא יכולה לעבוד!

כך לדוגמה עסק שאינו ריווחי ממשיך להעלות פוסטים לפייסבוק למרות שהם לא מביאים לו עבודה והוא מצפה שאם ימשיך להעלות עוד פוסטים לפתע יהיה מוצף בלקוחות.

תנו לי להבטיח לכם שכך לא יקרה השינוי הגדול! הוא יקרה רק במידה ואתם מספיק רציניים לגבי העסק שלכם, מספיק נחושים להפוך להיות בעלי עסקים מצליחים ואם אתם מוכנים לעשות מה שנדרש כדי לשנות את המציאות שלכם.

חשוב לי לומר שכל עסק צריך להתאים את התכנית אליו. היא איננה זהה עבור כל אחד וצריכה לשקלל את כל המרכיבים של העסק ובעליו, וכשאני אומר לשקלל אני מתייחס לאופי בעל העסק, שאיפותיו וכן נקודת הפתיחה שבה הוא נמצא, תזרים המזומנים וההיבטים הפיננסיים השונים שבעל עסק צריך להיות מודע אליהם בכל שלב נתון.

בנוסף התכנית צריכה להתייחס גם לסוג השירות, המוצרים והשירותים שהעסק מציע, אופיים ומחירם, מה רמת ההכנסה החודשית, האם ישנם לקוחות קיימים בכלל ואיך הם משלמים? האם ישנן המלצות על השירות והמוצר ועוד ועוד…

כך מתחיל המדריך ‘עסק יציב ורווחי – אסטרטגיה ל 20,000 ש”ח בחודש

תוכלו להזמין את הספר כאן בעלות סמלית 

אהבתם? שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

הירשמו לרשימת הדיוור שלי

וקבלו עידכונים שוטפים על ארועים ופעילויות ייחודיות ישירות אליכם למייל

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

5 ספרים בשנה!

את שנת 2018 הצלחנו לסיים עם הישג מרשים עבור נעמה סקג’ו-נאור – הבעלים של סטודיו טוטם שהפכה השנה גם לסופרת כאשר כתבה את ספרה הראשון ‘גם

ההזמנה שלי

ההזמנה שלך ריקה כעת

ההזמנה שלך ריקה כעת