רוצים למכור את הספר שלכם בכל העולם?

  • בלוג
  • >
  • רוצים למכור את הספר שלכם בכל העולם?

הוצאת רב מכר פותחת את שעריה בתחום ההפצה ומסייעת גם לסופרים עצמאים וסופרים שהוציאו לאור את ספריהם בהוצאות לאור אחרות בהפצת ספריהם.

הביקור במגדל פיזה הזכיר לי שסופרים רבים עושים עבודה מאומצת כל כך ביצירת ספרם. לעתים הם משקיעים בכך שנים של עבודה אולם פעמים רבות העבודהשהם עושים היא עקומה לא פחות ממגדל פיזה וזאת עקב סיבות רבות. אם מעניין אתכם להבין יותר על טעויות שסופרים עושים המשיכו לקרוא פוסטים נוספים באתר. כרגע אני רוצה להתמקד בחלק העקום של המגדל אשר נמצא ביסודות העמוקים שבהסכם ההוצאה לאור שהם בוחרים לעשות.

יש משהו שאינו הגיוני אולם מציאותי לגמרי – שסופרים רבים מוכנים להשקיע שנים רבות של מאמץ בכתיבה אולם לא מוכנים להשקיע דקה אחת מזמנם או כמה עשרות שקלים מזמנם לעשות מחקר בסיסי ביותר שיבהיר להם מהו עולם הספרים אליו הם רוצים להיכנס ואותו הם רוצים לכבוש עם ספרם.

הם כולם מאמינים שספרם הוא הדבר הכי טוב שקרה לאנושות אולם הם מוכנים להמר על כך ללא מחשבה כאשר הם מגיעים אל ההוצאה לאור הראשונה שמוכנה להוציא לאור את ספרם. ההחלטה האם ובאילו תנאים כדאי להוציא לאוראת הספר הוא דבר שבעיני חובה על הסופר לדעת לפני קבלת ההחלטה שלו. טעויות שיעשה בתחילת הדרך עלולות להשפיע על האפשרויות שלולמכור ולהפיץ את הספר בהמשך, האם זכויות היוצרים וההפצה יהיו שייכות לו ובאילו תנאים יוכל לפעול כאשר יהיה מעוניין למכור את הספר בעצמו.

כל אלו הם דברים שלמדתי דרך הרגלים. טעויות רבות עשיתי במהלך דרכי אולם כיום לאחר שהוצאתי לאור יותר מ 100ספרים שכתבתי ומאות ספרים שליוויתי בתהליך יציאתם לאור – ידע זה עשוי להציל את מסלול ההתרסקות שמרבית הסופרים נעים לכיוונו ועושים זאת מבלי להבין את זה כלל.

בשל פניות רבות אשר הגיעו אלינו מסופרים שגילו שספריהם אינם נמכרים מספיק הוצאת רב מכר יצאה עם שירות הפצה חדש המשנה את חוקי המשחק המסורתיים ומאפשרת לסופרים עצמאיים וסופרים שספרם יצא לאור בהוצאות לאור אחרות, להחליט האם הם מעוניינים להפיץ את ספריהם בערוצי הפצה מרובים, זאת כמובן במידה ואינם מוגבלים על ידי ההוצאות לאור שלהן – דבר שקורה לא פעם אשר מונע מהסופר למכור את ספריו ולמעשה חורץ את גזר דינו של הספר עוד בשלב חתימת ההסכם.

אחד הסעיפים החשובים בהסכם הוצאה לאור הוא נושא ההפצה. בעוד הוצאות לאור רבות מציגות מצג שווא כי בכוחן לשווקולמכור את הספר הן למעשה חוסמות את הסופר על מנת שזה ירכוש מהן ספרים ויפיץ בעצמו את הספרים.

במצב זה הסופר למעשה מממן את שכרה של ההוצאה לאור במקום שהמצב יהיה הפוך!

'עד שהסופרים עצמם לא ייקחו אחריות וילמדו מעט על עולם הספרים לפני שלב חתימת ההסכם – הוצאות לאור רבות ינצלו את תמימותם!' טוען עמית אופיר.

אין טעם להתכחש לכך שנאיביות היא דבר מסוכן עבור הסופר המתחיל. מרבית הסופרים אינם עושים 'שיעורי בית' הם מעדיפים שלא לעשות מחקר ופשוט ללכת עם ההוצאה הראשונה שמחזרת אחריהם! הם רק לא מבינים עד כמה גורלית היא הטעות שהם הולכים לעשות. ולרוב הם יקבלו את המכה שלהם כשנה או שנתיים לאחר מכן כאשר יראו את דוחות המכירות ויבינו שבמקום שההוצאות לאור וחברות ההפצה ישלמו להם בעבור המכירות של הספר שהתרחשו במהלך השנה – דווקא הם אלו שחייבים כספים להוצאות לאור ולחברות השיווק וכל המאמץ שהשקיעו היה לשווא.

בחיים, פעמים רבות אין סלחנות ואין מקום לעשות טעויות מבלי לשלם עליהן. אולם שלא תיטעו, טעויות מהסוג הזה עלולות לעלות כל כך הרבה ואף לקבוע האם הסופר יפסיד כסף רב והאם ספרו ייכשל או יצליח.

אם אתם מעוניינים למכור ספרים בכמויות אל תעשו את הטעות שרוב הסופרים עושים ותעשו מחקר על תחום הספרים.
הספר 'איך מכרתי מיליון ספרים' של עמית אופיר יספק לכם חלק גדול מהתשובות הקשורות לבניית מערך הפצה רחב, החלטת החלטות מושכלות הקשורות למסלול היציאה שלכם לאור ואיך לעשות משא ומתן עם הוצאות לאור.

אהבתם? שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אנשים שחשובים לך כדי שגם הם יוכלו להגיע לחופש כלכלי

כתבות ומאמרים נוספים
בנושא חופש כלכלי

רבי המכר שיסייעו לכם להתפתח,
להגדיל הכנסות ולבנות חופש כלכלי

קודם
הבא

הירשמו לרשימת הדיוור שלי

וקבלו עידכונים שוטפים על ארועים ופעילויות ייחודיות ישירות אליכם למייל

הצטרפו אלי בפייסבוק

On Key

פוסטים נוספים שיעניינו אותך​

לפני שאתם משקיעים עצרו הכל!

ישראל חווה שנים קשות כלכלית, אבל יש דרך להתעלות על כל הקשיים – אם רק רוצים כמובן ומוכנים להיצמד לתכנית העבודה, לא משנה כמה קשה

דילוג לתוכן