ייעוץ כלכלי שיעזור לכם לחסוך – דרכים לבניית אורח חיים חסכוני

ייעוץ כלכלי למשפחות, ייעוץ כלכלי
  • בלוג
  • >
  • ייעוץ כלכלי שיעזור לכם לחסוך – דרכים לבניית אורח חיים חסכוני

ייעוץ כלכלי למשפחות: כך תיבנו את אורח החיים החלומי שיאפשר לכם להגשים את החלומות שלכם ולטייל כאוות נפשכם

אף על פי שכולנו שומרים היטב ובקנאות על הכסף שלנו, מפליא לגלות את הכסף הרב שאנשים זורקים בכל יום. מעבר להוזלת הטיולים עצמם, כדאי לחסוך כסף ביום-יום בלי לפגוע באיכות החיים שלך ותוך ניהול אורח חיים פשוט, מינימליסטי ועצמאי. הנה כמה נקודות שתוכל לחסוך בהן כסף רב, כסף שיוכל לשמש אותך היטב בטיול הבא. סעיפים אלו אינם מתאימים לכולם, אך ברצוני לציין אותם כדי לסייע לאנשים המתקשים לעשות את הצעד הראשון לקראת חיי חופש ואורח חיים של טיולים. הקושי שלהם נובע מהתנהלות בסיסית הגורמת להם להוציא כסף מיותר והם מתחילים את החודש ביתרת חובה.

ייעוץ כלכלי למשפחות – לפני הקנייה תכנן מראש

הימנע מרכישה אימפולסיבית ובדוק את הדברים שלהם אתה זקוק. אם החלטת לקנות משהו, עשה זאת לאחר מחשבה ובמודעות. קניות רבות שאנחנו עורכים מיותרות ואינן משרתות אותנו יותר מפעם אחת או פעמים אחדות.

ייעוץ כלכלי למשפחות – שמור על הכושר ועל הבריאות

אני ממליץ לך לבחור סביבת מגורים שתספק את כל הדברים שלהם אתה זקוק, וזאת במרחק הליכה או רכיבה באופניים. אם תצליח להגיע למקום העבודה בהליכה או ברכיבה, תחסוך זמן יקר, כסף רב ובה בשעה תיהנה מאורח חיים בריא יותר. זה אולי יישמע לך קלישאה – אדם ששומר על בריאותו עשוי לחסוך הרבה מאוד כסף.

כשהתחלתי לכתוב שורות אלו כמעט כתבתי "ואני לא מתכוון למחלות ולאלרגיות שאינן בשליטתך", רק כדי שזה יישמע משכנע יותר, אבל אני באמת מתכוון לכך. אני מדבר על בריאות בכל המובנים. כאשר אתה שומר על הבריאות שלך, אוכל בריא, שותה בכמות נכונה, שומר על כושר, מאזן בין שעות העבודה למנוחה וישן שבע שעות בלילה, אתה חוסך הרבה מאוד כסף. ראשית, כמויות האוכל שאתה אוכל קטנות יותר, שנית, אתה חוסך כסף משום שאתה נמנע מאלכוהול וממשקאות רעילים אחרים, ואני לא מדבר על סמים או על חומרים אחרים שיפגעו בך בתחומים שונים – אתה פשוט צלול יותר! משמעות הבריאות היא צריכה פחותה של מזון, פחות נטילת תרופות, משככי כאבים, מכשירים רפואיים וכדומה. כל אלו עולים כסף רב ומגבילים אותך. אם נקודה זו ברורה כל כך, איך ייתכן שיש בעולם כה הרבה חולי הנגרם לאו דווקא בשל מחסור בכסף? כשהייתי ילד סבלתי מאלרגיות רבות. אחת מהן הייתה קשורה לחתולים. בכל פעם שהייתי בסביבתו של חתול, חשתי צריבה בעיניים, התעטשתי דקות ארוכות והתקשיתי לנשום. אלרגיה זו חלפה כאשר התחלתי להתמודד אִתה. היום חתולים אינם מפריעים לי כלל. לרוב, אני משתדל לשמור על תזונה טובה ומאוזנת, לעשות ספורט ולהיות בכושר. כמו כן אינני מעשן או שותה אלכוהול למעט לגימות באירועים ובשמחות. אני לא מטיף לקיצוניות, אלא שומר על גופי כיוון שהוא הנכס האמִתי היחיד שיש לי. אין לי תרופת פלא בשבילך, ואם יש לך בעיה כלשהי נסה לבחון אם תוכל לפתור אותה בעצמך, ואם כן, עשה זאת. אין הכוונה לא לפנות לאיש מקצוע ולהתייעץ עִמו, אך כדאי לבדוק אם אתה יכול לשנות את ההרגלים שלך ולנסות לשמור על עצמך טוב יותר. האדם הראשון שירוויח מזה במישורים רבים הוא אתה!

ייעוץ כלכלי למשפחות – למד לבשל

למידה היא תמיד דבר טוב ולמידת בישול תתרום גם לאורח החיים הבריא שלך. אני ממליץ לך לבשל ולהכין בעצמך את האוכל, כך תוכל לשלוט בחומרים הנכנסים לגופך ולחסוך כסף רב באותו מאמץ. תוכל להכין בעצמך מאכלים רבים בקלות ובזמן קצר, והם יוכלו להישמר זמן רב במקפיא. דרך ההתנסות והלמידה תוכל להשתפר כל הזמן. נסה להשתמש בכל מה שיש במטבח. שימוש במצרכים קיימים, בשאריות ירקות ובמה שעומד לרשותך יחסוך לך כסף ותוכל לנצל כראוי את הקניות שאתה עורך.

ייעוץ כלכלי למשפחות – בטל מנויים לא מנוצלים

בחן על מה אתה מוציא כיום כסף. רבים מהדברים שעליהם אנחנו מתחייבים אינו מנוצל היטב, ואם נבטל את המנוי אפשר לחסוך כסף רב. החברות הגדולות כבר מזמן הבינו שעצלנות משתלמת. ככול שאנחנו יותר עצלנים ופחות אכפת לנו מהכסף שלנו, כן הרווח שלהן גדל. לכן אני ממליץ לבדוק אם אתה באמת מנצל היטב את כל הדברים שאתה מנוי עליהם, ואם לא, בדוק אם מגיע לך החזר וכמה. כדאי לבחון את הדברים האלה: אם אתה לא צופה בטלוויזיה או בכל הערוצים שיש בחבילה, ואתה בכל זאת מנוי על חברת כבלים; אם אתה לא מנצל את שיחות הטלפון שלך, ייתכן ותוכל להקטין את התשלום החודשי לחברת הטלפון; אם אינך קורא את העיתון מחוסר עניין או מחוסר זמן, אך ממשיך לקבל אותו בכל יום ולשלם עליו; אם אתה מנוי בחדר כושר אבל כמעט לא מגיע לשם; אם אתה מנוי בטרקלין העסקי ולא מנצל אותו מספיק לפגישות עסקיות; אם יש לך מנוי לתאטרון ואינך הולך לשם. בדוגמאות הללו אין מדובר בכסף קטן. נסה לחבר את המספרים של כמה מנויים במשך השנה ותגיע לעתים לסכום שיכול לאפשר לך לטוס עם כל המשפחה לחופשה מופלאה.

ייעוץ כלכלי למשפחות – בטל חובות ומינוסים והפסק לשלם ריביות

מינוס בבנק לרוב אינו נגרם בשל חוסר כסף, אלא בשל התנהלות לא אפקטיבית. ללקוחות רבים שפונים אליי יש לעתים תכניות חיסכון ובו זמנית מינוס בבנק. מצב זה אינו הגיוני ואינו רווחי כיוון שהעמלות שהבנק גובה על מינוס בחשבון תמיד גבוהות יותר מאלו שהוא מעניק עבור כספים שנמצאים בתכניות החיסכון שהוא מציע. כאשר אתה חייב כסף אתה נמצא במערבולת השואבת ממך כוח, אנרגיה וכסף באופן שוטף. הלוואה טובה היא הלוואה המייצרת לך תזרים חיובי. לדוגמה, אם תיקח הלוואה לרכישת דירה ובכל חודש תצטרך להחזיר סכום כלשהו, כדאי לך להשכיר את הדירה במחיר גבוה מההחזר החודשי שלך, וכך תממן את הדירה וגם תרוויח מעט כסף. אני מעולם לא הייתי ביתרת חובה. גם בתחילת דרכי, בימים שבהם רציתי לגדול ולפרוץ קדימה, וגם כשרציתי לרכוש דברים גדולים ויקרים. עשיתי זאת תמיד מהכסף שהיה לי ומעולם לא חרגתי מהסכומים העומדים לרשותי. רוב העסקאות הגדולות שאני עושה מותנות בתשלום ראשוני של הרוכש, ורק לאחר ביצוע התשלום אני מייצר את המוצר, מעביר את ההזמנה לצד שלישי וכמובן אחראי שהלקוח יקבל את הזמנתו ויהיה מרוצה. בצורה זו לא היה לי צורך בתקורות גבוהות ובתשלומים שוטפים רבים. אני אוהב להשאיר את ההוצאות הקבועות שלי נמוכות ולייצר הכנסות גבוהות. זה מתכון כדאִי להצלחה!

ייעוץ כלכלי למשפחות – הישאר על המשמר והיה ערני

החברות הגדולות אוהבות שאנחנו נרדמים בשמירה. השווה מחירים מדי פעם בפעם ובדוק אם נהיית לקוח סוג ב' בחברה ואם המחירים שאתה משלם הם המשתלמים ביותר. השווה בין חברות שונות ובחר את ההצעה הטובה ביותר בעבורך. לא תמיד ההצעה הזולה ביותר היא הכדאית ביותר. רצוי לבחור בהצעה שתשרת אותך הכי טוב ותאפשר לך לנצל אותה בצורה אופטימליות.

ייעוץ כלכלי למשפחות – חסוך בחשמל

חיסכון בחשמל עשוי לחסוך לך כסף רב אם תקפיד עליו. בשעות היום הקפד לעבוד בסביבה מוארת במקום להדליק את האור. כמו כן הרגל את עצמך לכבות את האור כאשר אתה יוצא מהחדר, לכבות מכשירי חשמל שאינם עובדים ולחנך גם את הדיירים בבית לנהוג כך.

ייעוץ כלכלי למשפחות – מכור דברים שאינם בשימוש

בדוק אם יש ברשותך ציוד שאינך זקוק לו עוד כמו משחקים ישנים של הילדים שכבר גדלו, בגדים, רהיטים, מכשירי חשמל ומוצרים חסרי שימוש. אם תמצא ציוד כזה תוכל למכור אותו באתרים המיועדים למוצרים משומשים ולקבל בעבורם תשלום.

ייעוץ כלכלי למשפחות – דע מתי לקנות בזול ומתי לרכוש איכות

פעמים רבות אנחנו מעדיפים לקנות דברים זולים ובסופו של דבר אנחנו משלמים עליהם הרבה. בחן מתי חשוב לך לרכוש משהו זול לשימוש חד-פעמי או לשימוש מועט מאוד, ומתי אתה עומד לרכוש דבר-מה שתעשה בו שימוש רב. אם תהיה מדויק תחסוך בשני המקרים.

ייעוץ כלכלי למשפחות – קנה / שכור דירה קטנה

אם אתה שוכר דירה או מתכוון לרכוש דירה לשימושך הפרטי, בדוק מה גודל הדירה שישרת אותך הכי טוב. ההחלטה אינה חייבת להיות נצחית. לעתים אנשים קונים דירה גדולה מדי כי הם חושבים לטווח ארוך, על היום שבו יהיו להם ילדים. בינתיים הם מוציאים כסף רב על דירה ענקית שאין להם צורך בה. העולם שלנו נעשה מהיר מאוד ואפילו החלטות מסוג זה אינן חייבות להיות לַנצח.

ייעוץ כלכלי למשפחות – קנה בזול ובחוכמה

למד היכן לקנות מה. רכישה דרך האינטרנט כגון בגדים, מכשירי חשמל וכרטיסי טיסה יכולה לחסוך לך אלפי דולרים בשנה ואף יותר. מוצרים שונים נמכרים במקומות מגוונים, וכדאי להכיר ולהשוות מחירים לפני שקונים. אם אתה רוצה לחסוך, אל תתעצל לחפש מבצעים. מבצעים משתלמים משתנים כל הזמן ורק מי שמתמיד ומחפש עשוי למצוא אותם ולחסוך כסף רב בכל קנייה.

ייעוץ כלכלי למשפחות – התרגל לשתות מים

שתיית מים היא בריאה וחשובה, והיא גם תעזור לך לחסוך כסף. התרגל להזמין מים במקום משקאות ממותקים. אם מֵי הברז שלך טובים לשתייה תוכל לשתות אותם. בריא יותר וזול יותר לשתות מים מכל משקה ממותק, מיץ או חלב.

ייעוץ כלכלי למשפחות – גדל פירות וירקות

לא צריך להיות גנן כדי לגדל פירות וירקות בבית. גם אם אין לך גינה או חצר תוכל ליצור מקומות רבים לגידול גן ירק משלך. הירקות והפירות שתוכל לגדל תלויים מאוד במזג האוויר, בכמות האור ובגורמים נוספים. זה אינו מסובך ואם רק תנסה אני בטוח שתצליח, ובתוך זמן קצר תוכל ליהנות מארוחות טעימות ומטיפול בצומח. עבודת האדמה היא זמן איכות נפלא עם עצמך, הכולל חיבור לאדמה ולטבע וליצירת חיים.

ייעוץ כלכלי למשפחות – זרוק פחות פסולת

בזמן שאין-ספור אנשים בעולם סובלים מרעב, כמויות עצומות של מזון מושלכות לאשפה לפני שהן מגיעות לצלחת. התנהלות לא נכונה, עודף צריכה וגורמים נוספים משפיעים עלינו לקנות אוכל יותר מהדרוש לנו ולזרוק חלק גדול ממנו לאשפה עקב חוסר טריות או רקב. הקטנת כמות הפסולת האורגנית שאתה זורק עשויה לחסוך לך עשרות עד מאות דולרים בחודש.

ייעוץ כלכלי למשפחות – קנה במזומן

שימוש במזומן משפיע על המודעות שלנו בקנייה. כאשר אתה משתמש בכרטיס אשראי, קל לך יותר להוציא כסף כיוון שאינך רואה אותו. כאשר מכרתי את ספריי בדוכנים אפשר היה לראות בבירור שאנשים ששילמו במזומן קנו פחות מאלו ששילמו בכרטיס אשראי.

ייעוץ כלכלי למשפחות – ערוך בקרת עמלות פיננסיות

אנשים רבים אינם באמת יודעים כמה עמלות הם משלמים ועל מה. בדיקה של פעם בשנה תעזור לך לחסוך כסף רב, לשנות תכניות לא אפקטיביות שבהן אתה מושקע, לצמצם הפסדים ולמקסם רווחים.

ייעוץ כלכלי למשפחות – צא מהמינוס בבנק

לא ייתכן בעיניי שההוצאות שלך יהיו גבוהות מההכנסות שלך. אם חשבונך ביתרת חובה, בדוק את ההוצאות הגדולות ובחן אם אפשר לבטל או לצמצם אותן מיד. יתרת חובה גוררת ריביות המקשות עליך לצאת מהמינוס. זה מן סוג של מערבולת. עשה כל מה שתוכל כדי לצאת מהמינוס וצור לך הרגל לצרוך פחות ולייצר יותר נכסים מניבים שיגדילו את הכנסותיך.

ייעוץ כלכלי למשפחות – איך לחסוך כסף בטיולים?

כפי שציינתי לעיל, השלב הראשון בבניית החופש הכלכלי שלך הוא להגיע לאיזון בין ההוצאות להכנסות שלך. אם תצליח לפצח את הנוסחה ליצירת הכנסה שתהיה זהה להוצאה שלך תוכל לטייל ללא דאגה כאוות נפשך. כמו כן, תוכל להמשיך ולבנות את החופש הכלכלי שלך כדי להגדיל את ההכנסה ויחד אִתה לשפר את אורח חייך ואת סגנון הטיולים והחופשות שלך. לפני שנים טיילתי לבד בדרום צ'ילה. הייתי אז בן 21 ופגשתי את דין, בחור בן 36. נפגשנו בטבע, בשמורה מסודרת, וגילינו שאנחנו בדרך לאותם קרחונים. דין (מארה"ב) סיפר לי שהיה לו עסק מצליח והוא הרוויח הרבה כסף אבל לא היה מאושר ממה שעשה. יום אחד הוא החליט למכור את כל נכסיו ולצאת לטיול ללא יעד וללא הגבלה. אני זוכר שהסתכלתי עליו בהערצה בעיניים של "ילד" בן 21. האומץ לחפש את האושר דווקא במקומות שאינם מספקים ודאות היה בעיניי מושא להערצה. טיילנו יחד כמה ימים ונוצרה בינינו חברות אמִתית ומיוחדת. שוחחנו שיחות עמוקות על החיים ושיתפנו זה את זה בדברים הכמוסים ביותר. אני זוכר שהוא הזמין אותי לארוחת בוקר ולשייט. היום, מנקודת מבט של בוגר, אני מבין שהייתה בו הרבה נתינה וייתכן שהוא "טיפל" בי באבהות כלשהי, משום שלא היה לו מחסור בכסף, ואני נראיתי לו ילד החולם לטייל כל החיים. אחת החוויות המדהימות שחווינו יחד הייתה כשהגענו לקרחונים כמה ימים לאחר שנפגשנו. בלי לחשוב פעמיים הורדתי בגדים ושחיתי לכיוון אחד הקרחונים. אני זוכר שבהתחלה הוא צעק והיה מפוחד לגמרי, הוא חשש שאטבע והוא לא יוכל לעזור לי. אחרי כמה דקות הוא ראה אותי יושב עירום על הקרחון, ולפתע התחולל בו שינוי. לא אשכח את הרגע הזה כל חיי. זה היה כאילו כל חייו הובילו אותו לרגע הזה, וכשהבין זאת, הסיר את בגדיו, קפץ אל מי השלגים ושחה לכיווני. ישבנו שנינו על קרחון כחלחל והיינו מאושרים! היה זה חופש בהתגלמותו ואני עדיין זוכר שהוא הודה לי על האומץ שנטעתי בו באותם רגעים. בעת כתיבת ספר זה אני בדיוק בגיל שהיה אז דין. אני חווה את הסיפור, והפעם דרך העיניים של בחור בן 36 ואני חש בדיוק את אותה הערצה לאיש המיוחד הזה. מעטים האנשים שימירו את עולמם החומרי בחופש מוחלט מסוג זה. סיפור זה מלווה אותי במשך שנים ומזכיר לי להתפרנס מהדברים שאני אוהב ולא לחכות ליום אחד רחוק שאולי יהיה לי זמן להגשים אותם. אילו יכולתי לספר לדין שהוא העניק לי משמעות גדולה לחיי הייתי עושה זאת בשמחה. עקבותיו נעלמו לי ביום שנפרדנו.

כדי להפוך את הטיולים והחופשות לאורח חיים עליך להבין מהם הדברים שעוצרים אותך מהגשמת החלום הזה ומה מונע ממך לחיות את חייך בעוצמה. אחד הפחדים הגדולים הוא הפחד להסתכל לאחור ולהתחרט על חלומות ורצונות שלא היה לנו האומץ להגשימם כשיכולנו לעשות זאת. אל תיתן לחייך לחלוף ואל תביט בהם מהצד. חַיֵּה אותם בתשוקה, הגשם את עצמך וחתור ליצירת חיים בעלי משמעות בשבילך ובזאת תהיה מקור השראה לאחרים.
אף כי לאנשים יש סיבות, פחדים ותירוצים רבים לעובדה שהם אינם מגשימים את עצמם, אני רוצה להציג בפניך את המניעים החשובים והנפוצים הגורמים לנו להאט, לעצור, לדחות ולבטל את עצמנו ואת חלומותינו. האתגר הוא לחמוק מהם ולהתגבר עליהם ולא לוותר לעצמנו. איש לא יעשה זאת בשבילנו!

הגורם הראשון והחשוב ביותר הוא הגורם הפסיכולוגי. למחשבות ולפחדים יש נטייה לגדול ולהתרחב ולהיות משהו שהם לא באמת. הפרשנות והמשמעות שאנחנו נותנים לדברים, עלולות להיראות הרבה יותר גדולות מהיותם במציאות. אחד הדברים שהפתיעו אותי מאוד במהלך השנים שבהן אני מלווה אנשים להגשמה הוא שאנשים רבים חוששים פחות מכישלון ויותר מהצלחה. תחילה חשבתי שאני קורא את הנתון הפוך, אבל אחרי שיחות רבות בנושא, פתאום נראה לי הדבר הגיוני מאוד, ולא רק זה – יש לכך הרבה סיבות. יש אנשים העוצרים את עצמם באופן מודע כיוון שהם חוששים שישיגו את מה שרצו אבל עדיין לא יהיו מאושרים או מסופקים. אחרים אינם מאמינים כלל שמגיע להם להיות מאושרים. יש החוששים שישתנו ואחרים יקנאו בהם. יש כאלה החוששים לאבד את החברים ואת המשפחה. אימהות ואבות חוששים לעתים שההגשמה תעלה להם במחיר ההורות או שמא יאכזבו את בן הזוג או את בת הזוג. אם תהיה קשוב לעצמך לאורך כל הדרך אין סיבה שתאבד שליטה. כמו כן, כדאי להבחין בין פחד מפני משהו מוחשי ומסוכן לבין חרדה מפני משהו ערטילאי. חבל לפחד מדבר-מה עמום ומעורפל כל כך. ההצלחה שלך היא פרי יצירתך, צור אותה בדיוק כפי שאתה רוצה. לכן שחרר את הפחד. הגורם הראשון שמונע מרוב האנשים לחיות כפי שהיו רוצים הוא הפחד. הפחד מ"מה יגידו", הפחד מהצלחה, הפחד מכישלון, הפחד מהתמודדות, הפחד מחוסר נוחות ועוד אין-סוף פחדים, חששות ותירוצים. דוגמאות לתירוצים: זה לא הרגע המושלם, אני ממש עכשיו מתחיל ללמוד, בדיוק התחלתי עבודה חדשה, מה יהיה עם הילדים, מאיפה אשיג את הכסף ועוד ועוד.

ברגע שתבין שאורח החיים הזה שאני מתאר יוכל לאפשר לך לשנות את הכללים, לא תרצה לחזור לאחור. כשתבין שאתה יכול להפוך כל דבר שאתה אוהב לעשות למקור הכנסה, ישתנו חייך לנצח. המחשבה שאנשים רבים כל כך חיים את חייהם כדי לעבוד ואינם מעזים לדמיין שאפשר גם לעבוד כדי לחיות לא נתפסת בעיניי. אני מקווה שספר זה יעזור לך לשחרר את הפחד ולהתחיל לחיות את חייך בדיוק כפי שהיית רוצה.

הגורם השני בחשיבותו המונע מאתנו את ההגשמה העצמית שלנו הוא הכסף. כמה מאִתנו עסוקים בהוצאות הגבוהות ואחרים עסוקים בהכנסות הנמוכות. בפרק זה אתאר דרכים רבות שיעזרו לך להקטין מאוד את ההוצאות בלי לפגוע באיכות החיים שלך. חשש כלכלי גורם לנו בדרך כלל לדחות או לבטל את החופשה והטיול. אפרט בפניך את מיטב השיטות שיעזרו לך לחסוך כסף רב, להוריד את נקודת האיזון ולהיות רווחי בקלות ובמהירות.

ייעוץ כלכלי למשפחות – איך להוזיל את העלויות בטיולים?

בפרק זה אנסה ללמד אותך כמה דרכים לחסוך כסף רב בטיול שלך, עד שתגיע למצב שבו ההכנסות הפסיביות שלך יתאזנו עם ההוצאות ובהמשך, יהיו גבוהות מהן. עליך להיות אחראי שההכנסות יהיו גבוהות תמיד מההוצאות שבטיול. לכן, מומלץ לחשוב באיזה נקודות תוכל לחסוך ולוודא שהחיסכון לא יבוא על חשבון איכות הטיול. להלן נקודות שיעזרו לך להקטין את ההוצאות ולהתנהל במקצועיות:
טיסות הן אחת ההוצאות המרכזיות בטיולים, וכדאי לדעת איך לחסוך כסף בבחירת הטיסה הטובה ביותר בעבורך.
הנה כמה נושאים שרצוי לחשוב עליהם כשאתה מחפש לצאת לחופשה הבאה שלך:

ייעוץ כלכלי למשפחות – מתי כדאי להזמין את הטיסה?

לכל טיסה יש דרך משלה להזמנת כרטיסים. טיסה מסוימת כדאי להזמין מראש, וטיסה אחרת כדאי להזמין בדקה התשעים. אם אינך רוצה לעסוק בהימורים שיעלו לך הרבה כסף מומלץ ללמוד לעומק את הנושא משום שישנם שינויים תכופים בתחום זה כמו בכל תחום אחר בחיים, בייחוד אם אתה רוצה לבנות לך סגנון חיים המשלב טיולים רבים. טיסות סדירות וטיסות "Low Cost" לרוב רצוי להזמין כמה שיותר זמן מראש. לעומת זאת, טיסות הצ'ארטר מתנהלות בהתאם להיצע ולביקוש. יכול להיות שברגע האחרון, אם יהיו מקומות פנויים, מחיר הטיסה ירד מאוד כדי למנוע הפסדים של חברת הצ'ארטר. בטיסה סדירה יעדיפו מטוס חצי ריק על פני הורדת מחיר הטיסה. אם אתה רוצה באמת לשנות את אורח חייך ולטייל בעולם, אחד הטיפים החשובים שאתן לך הוא לשבץ על לוח השנה השנתי את הטיולים שאתה רוצה לטייל השנה. כשתעשה זאת יהיה לך קל יותר לחיות את החלום שלך. פעמים רבות ויתרתי על חופשות כיוון שהיומן שלי כבר היה עמוס בפגישות ובפרויקטים. התחלתי לשבץ את תאריכי החופשות שלי שנה מראש והצלחתי לשמור על לוח זמנים פנוי בתאריכים אלו, והחופשות אכן התממשו. שים לב כי הזמנת כרטיסי הטיסה בשלב מוקדם מדי תעלה לך יותר משום שמסלולים רבים עדיין לא תוכננו והדבר מקטין את האופציות ולכן מחירי הטיסות עולים. אם אתה מעוניין לטוס בשיא העונה ההמלצה היא להזמין את הכרטיס בדיוק 126 יום לפני מועד הטיסה.
לפעמים קניית כרטיס טיסה לצד אחד זולה יותר מאשר קנייה של טיסה הלוך חזור, ואז אפשר לקנות הלוך בנפרד וחזור בנפרד ולחסוך כסף רב.

כמו כן, ישנן חברות תעופה שלא נמצאות באתרי החיפוש הגדולים ובאתרי השוואת המחירים, ולכן כדאי להיכנס גם לאתרי חברות התעופה עצמן ולבדוק אם הן זולות יותר. פעמים רבות תגלה שבדרך זו תוכל לחסוך הרבה כסף. שים לב לנקודה חשובה הקשורה להשוואת מחירים בין טיסות שונות. לעתים מחיר נמוך עלול להטעות. לאחר שמצאת טיסה מומלץ לקרוא בעיון את הפרטים ולדעת מה כולל המחיר. לעתים טיסות זולות אינן כוללות את עלות המזוודות והמטען הנוסף. במקרים אלה אתה חוסך במחיר הטיסה, אבל משלם יותר במחיר המטען. אם אין לך ציוד או שאתה לוקח ציוד מינימלי ותיק גב, כדאי לדעת על קיומן של הטיסות האלה. כמו כן, לעתים יש הזדמנויות לרכוש כרטיסי טיסה במחירים לא הגיוניים. חלון הזדמנויות זה הוא קצר ביותר וקורה עקב טעויות הקלדה של המחיר וכדומה. אם אתה רוצה למצוא טיסה זולה, עליך להתמיד ולחפש הזדמנויות, וכיוון שהן נדירות ונעלמות במהירות כפי שצצו, גם לדעת לנצל אותן מיד כשתבחין בהן.

השכרת רכב

אפשר לחסוך כסף רב באמצעות קופונים שמקנות חברות השכרת הרכב השונות. כדי למצוא את הקופונים מומלץ לפנות לאתרי החברות, לפורומים העוסקים בנושא וכן לאתרי קופונים גדולים. לעתים תוכל לחסוך עד 50% ממחיר השכרת רכב. חברות רבות מציעות לעובדיהן הטבות והנחות על השכרת רכב. אם אתה שכיר בדוק אם בחברה שלך תוכל לקבל הטבה או קופון כלשהו. כדאי לשים לב לפרטי הקופון. קופונים מסוימים יקנו לך נקודות ללינה במלונות נבחרים ובשימוש בהם תוכל לחסוך כסף גם על הלינה. כדאי להשוות מחירים בין ההזמנה באמצעות סוכנות החברה במדינה שלך לבין ההזמנה מאתר החברה. שים לב אם המחיר כולל ביטוח לרכב.

ייעוץ כלכלי למשפחות – הצטרפות למועדוני הנוסע המתמיד

הצטרפות למועדוני הנוסע המתמיד עשויה להקנות לך מגוון הטבות. צבירת מיילים בטיסות שלך תאפשר לך להמיר את המיילים שאתה צובר לטיסת מתנה, "לשלם" עם המיילים את מִסי הטיסות במקום לשלם בכסף, לשדרג טיסות לטיסות טובות יותר, לעבור ממחלקה למחלקה וליהנות מחוויית טיסה מפנקת. כמו כן אפשר להמיר את המיילים לחופשה במלונות בכל העולם, להשכרת רכב מסוגים שונים, לקניות במגוון רשתות ענק או לתרומות למטרת שמירה על העולם בצורות שונות. פעולות רבות שלך יכולות לצבור לך מיילים. לדוגמה, בכל טיסה, שהייה במלון, השכרת רכב או שימוש בכרטיסי אשראי מסוימים, מומלץ לבדוק את צבירת המיילים מול חברות האשראי. כמו כן שיחות טלפון וקניות במדינות ברחבי העולם עשויות לצבור לכם מיילים. הצטרפות למועדון הנוסע המתמיד לרוב אינה כרוכה בתשלום. חשוב לבדוק אם המיילים נצברים לך ללא פקיעת תוקפם או שמא הם יימחקו אם לא תעשה בהם שימוש במשך זמן מסוים. כדי ליהנות כראוי מחברותך במועדון, נסה לרכז את פעילותך במועדון אחד משום שצבירת מיילים מסוימת תקנה לך מעמד מועדף.
החלום על טיסות ומלונות בחינם אינו חייב להיות בגדר חלום, ותוכל להגשים אותו בדרכים רבות.

ייעוץ כלכלי למשפחות – מבצעים

שים לב למבצעים מיוחדים המאפשרים צבירת כמות גדולה של מיילים בעבור הוצאה קטנה יחסית. לעתים תוכל לצבור אלפי מיילים בעבור הוצאה של עשרות דולרים בלבד.

ייעוץ כלכלי למשפחות – כרטיסי אשראי

גם כרטיסי האשראי עשויים להקנות לך הטבות רבות שתוכל לממש כדי לטייל יותר. באמצעותם תוכל לצבור מיילים ולטוס, וליהנות מביטוחי חיים, ממבצעים ומהטבות על השכרת רכב, מִכְּניסה למופעים, מקניית ציוד לטיולים ועוד. השימוש בכרטיס האשראי משולם למעשה רק בחודש שלאחר מכן וזה יכול להיחשב הטבה כלשהי. לעתים כרטיסי האשראי עשויים לבטל או להקטין את עמלת ההמרה בעבור קניות שאתה עורך במדינה זרה.

ייעוץ כלכלי למשפחות – לינה

כפי שציינתי, לקראת כתיבת בלוג זה החלטתי לצאת לטיולים בסגנונות שונים כדי להעצים את חוויית הכתיבה, להיזכר בכל שיטות העבודה שבהן פעלתי במשך שנים בצורה אינטואיטיבית ולארגן אותן לדרך פעולה שיטתית. הטיול הראשון היה טיול תרמילאים בתקציב נמוך-בינוני המתאים לאנשים בתחילת תהליך בניית החופש הכלכלי שלהם. טיול זה נערך בצפון איטליה במשך שמונה ימים. שבוע לאחר שחזרתי ארצה נסעתי עם אשתי לארבעה ימים באחד המלונות היוקרתיים ביותר בעיר והתארחנו שם בסוויטה מפנקת ביותר. מטרת נסיעה זו הייתה להתחקות אחר מיטב השיטות שבאמצעותן ארוויח כסף גם בטיולים יוקרתיים. התחנה השלישית נקרתה בדרכי ללא תכנון מוקדם והייתה הזדמנות מושלמת לכתוב את הספר, וברגע שזיהיתי אותה והבנתי במה מדובר קפצתי מיד על המציאה. מדובר באחת הצורות של סגנון טיולים הנקרא "גולשי ספות". הדבר קרה לאחר שהעליתי ברשת חברתית שאני פעיל בה, תמונה של יעל חופשי שנתקלנו בו במדבר. אחת התגובות שנכתבו הייתה הזמנה להתארח בקיבוץ עין גדי. התגובה נכתבה בידי "חברה" שלא הכרתי באופן אישי, אך בשיחת טלפון בינינו התברר לי כי היא מכירה היטב את ספריי, רכשה רבים מהם ואף חילקה אותם כמתנות במשך השנים. השיחה זרמה ונוצרה בינינו כימיה מעולה. בעקבות זאת אשתי ואני התארחנו בסוף שבוע בביתה בעין גדי – קיבוץ מדברי יפהפה – בעוד היא ומשפחתה נסעו לסוף שבוע לצפון. כמו כן הם השאירו לנו זוג כרטיסים לספא-מרחצאות גופרית על שפת ים המלח (המקום הנמוך בעולם). בערב בילינו בפאב המקומי של הקיבוץ וחזינו שם בהופעה מהנה וביום המחרת נפגשנו עם בעלי הדירה רגע לפני שחזרנו הביתה מסוף שבוע קסום ומיוחד. התחנה הבאה הייתה סוף שבוע מפנק באחד ממלונות הספא היוקרתיים ביותר בארץ, והתחנה האחרונה בכתיבת ספר זה הייתה נסיעה לניו יורק לעשרה ימים שהתקיימה כשבועיים לאחר סיום כתיבת הספר. לנסיעה זו חשוב היה לי להיערך מראש, לארגן את העסק שלי כך שלא ייפגע ולמקסם את התפוקה מהטיול. לשם כך תכננתי בקפדנות את הנסיעה, ואת העקרונות החשובים שבהיערכות זו הוספתי לספר. הנה כמה שיטות וסגנונות טיול שיעזרו לך לחסוך בכל הקשור ללינה בזמן הטיול:

ייעוץ כלכלי למשפחות – טיול תרמילאים

טיול תרמילאים לרוב הוא טיול חסכוני ביותר וכל מה שאתה זקוק לו נמצא על גבך. כאשר טיילתי כתרמילאי במקומות שונים בעולם היה זה לרוב לבדי והייתי פתוח להצעות ולהזדמנויות רבות שזיהיתי, שיזמתי או שפשוט קרו לי. אני תמיד מעדיף לישון במקומות פרטיים ובעסקים משפחתיים שיש להם אופי מיוחד. כאשר אתה מגיע לבית מלון אינך מכיר את הסיפור האישי של המקום ואת מי שעומד מאחוריו. במקומות הפרטיים שהתארחתי בהם, יצרתי קשר חיובי עם בעלי המקום. פעמים רבות עזרתי להם, למשל לחטוב עצים, לערוך קניות, ללמד אנגלית וללמד ציור. את כל זאת עשיתי בהנאה גדולה, ולמדתי תמיד דברים חדשים. פעמים רבות עזרה זו השתלמה לי כך שלא שילמתי כלל על הלינה. לעתים הוזמנתי לאכול ארוחות בוקר, צהריים וערב עם בעלי המקום ומשפחתם, ובהזדמנויות אלו למדתי להכיר את סיפורם האישי ולשמוע פרטים מרתקים על המקום, על המאכלים המיוחדים שאכלתי, על התרבות ועל אירועים מיוחדים שמתקיימים באזור. מובן שבדרך זו יצרתי חברים חדשים. בכל הזדמנות שהייתה לי הכנתי להם מתנות קטנות בעבודת יד, הענקתי להם מזכרות שהבאתי מראש מארצי או בקבוק יין לארוחת הערב. דרך נוספת וחשובה לחסוך בעלויות הלינה היא לשלם בסוף. אם החלטת להישאר לתקופה ארוכה יותר תוכל לבדוק אפשרות להוזיל את העלות הכוללת. אם נוצר חיבור בינך לבין בעלי המקום הם לא יתעקשו ואולי אף יציעו לעשות לך הנחה כלשהי על השהות. פעמים רבות נוצר קשר חיובי כל כך ביני לבין בעלי המקום עד שהוזמנתי להתארח אצלם כבן בית. הכלל בחיים הוא – אף פעם לא לנצל אחרים. כדי שתהיה עסקה טובה שני הצדדים צריכים להרגיש שהרוויחו ממנה. כל עוד נתת את כל מה שיש לך לתת, והצד השני נהנה מזה ומרגיש שקיבל תמורה, הכסף עשוי במקרים מסוימים לאבד משמעות. פעמים רבות פגשתי אנשים בודדים שרצו חברה והשיחה עִמי עשתה להם טוב. אחרים אהבו לארח ולשרת. זו הייתה הסיבה שהם פתחו את מקום האירוח. בשבילם הנתינה עצמה הייתה הרווח הנקי שלהם. אני בעצמי ניהלתי אכסניה במשך תקופה ממושכת ובכל פעם שיכולתי לפנק את אחד האורחים שלי חשתי את לבי מתרחב. כאשר עושים זאת לאורך זמן, פעמים רבות הכסף אינו הדבר החשוב ביותר ולעתים הוא אף שולי מאוד. דרך מעולה נוספת היא טיול שלא בעונה. בתקופה זו הצפיפות פחותה במקומות האירוח, והכול נהייה אישי יותר. במקומות קטנים אתה מרגיש יותר אורח, ומספיק חיוך אחד על פניך כדי ליצור עניין ושיחה בינך לבין בעלי המקום. הרבה פעמים הוזמנתי לקפה ועוגה סתם כך באמצע היום, רק מפני שהיו במקום אורחים מעטים. לא פעם כדי להגיע לחדר שבו ישנתי היה עליי לחצות את המטבח, את הסלון או את חדר האורחים ובאותו זמן בעלי המקום היו באמצע ארוחה. הם מיד הזמינו אותי להצטרף אליהם לסעודה. במהלך השנים גיליתי את נדיבותם הרבה של האנשים במקומות מסוג זה, ואת מאור הפנים והנדיבות הזו העברתי לכל אורחיי באכסניה שניהלתי.

ייעוץ כלכלי למשפחות – חופשה יוקרתית

חופשה במלון יוקרתי דורשת מיומנויות שונות לגמרי מטיול תרמילאים. מלבד העובדה שתוכל ליהנות מתנאים מעולים לעבוד, לפתח מוצרים, לכתוב את הספר הבא שלך וליהנות מאתרי צילום מצוינים, חשוב לבדוק כיצד תוכל גם להרוויח כסף במהלך השהות ולתכנן זאת מראש. במקרים מסוימים אני יוצא לחופשה רק לאחר שיצרתי את התשתית המינימלית שתאפשר לי להרוויח כסף בזמן החופשה. הנה כמה דרכים לעשות זאת:

קודם כול אני בודק ומוודא שהשהות שלי תכלול כניסה לטרקלין העסקי של המלון. כך אני יודע אם אוכל לארח אנשים לפגישות עסקיות. לעתים אני יוצר את הביקוש לפגישות אלו עוד לפני הגעתי למלון. לשם כך אני מפרסם מראש את דבר בואי לאזור ומציע הצעה אטרקטיבית לפגישות אישיות אִתי בתשלום. לאחר שאני מתאם את הפגישות עם המתעניינים וגובה מהם מראש את התשלום בעבור שריוּן הפגישות, אני סוגר את ההזמנה מול המלון. לפעמים פגישה אחת או שתיים מכסות את עלות החופשה כולה. לשם כך חזור לנקודת הפתיחה ובנה לך שֵׁם. כאשר יהיה לך שם של מומחה בתחומך יהיה לך קל יותר להיפגש עם לקוחות רבים בארץ או בעולם. כמו כן תוכל לקבוע פגישות עם אנשי עסקים או עם חברות ולנצל את הגעתך לעיר כדי לעשות עסקים. עסקה אחת גדולה שנסגרת במעמד כזה עשויה לעתים לייצר כדאיות לנסוע לחופשות נוספות. שיקול זה יכול לאפשר לך לטייל יותר ולבנות אורח חיים המתאים לך. חופשה יוקרתית מתאימה לאנשים שיש להם מוצר גדול או שירות שמצדיק ומאפשר רווח של אלפי דולרים או עשרות אלפי דולרים. אם המוצר או השירות שאתה מספק הוא קטן, יהיה לך קשה להרוויח מצורה זו של התנהלות. דבר נוסף שתוכל לעשות הוא לקבוע פגישות עם אנשי תקשורת. תתפלא לגלות כי מייל אחד שתשלח למערכות העיתונים המקומיים המודיע על בואך, עם הסבר קצר מדוע כדאי לראיין אותך ואיך תוכל לתת ערך לקהילה המקומית, יעזור לך מאוד. המייל שתשלח ייצור עניין ותוכל לנצל את הגעתך לריאיון תקשורתי שיוכל לקדם את המיתוג שלך, את פרסום שמך ואת הגדלת המכירות שלך. דרך נוספת שאני אוהב להשתמש בה היא עבודה נקודתית במקום. מלונות רבים שבהם אני מרצה משלמים לי בעבור ההרצאה ומארחים אותי על חשבונם. לעתים אני מופיע במקום אחר, סמוך למלון, ומתמחר את ההופעה בשקלול של הוצאות הלינה. במקרים אחרים אני פותח כמה נקודות מכירה, וכאשר אני יוצא לחופשה אני מביא בחשבון שבדרך למלון אעצור פעם אחת או יותר כדי לספק את הסחורה לחנויות.

ייעוץ כלכלי למשפחות – טיפים להמרת כספים חסכונית

1. המר את הכסף שלך בדואר או במקום רשמי וחוקי בלבד. כך תחסוך מעצמך מקרי הונאה מצערים אשר קורים לתיירים רבים שמנסים להיות חכמים גדולים ולחסוך במקום שלא צריך או מיותר. מקרים אלו אף פעם אינם נגמרים טוב. חפש מקום מסודר ורשמי של המרת כספים ושלם את העמלה הנדרשת. בכל פעולה כדאי תמיד לוודא כי אתה מקבל אסמכתא כתובה כלשהי שתתעד את פרטי העסקה. שמור אסמכתא זו עד סיום הטיול.
2. המרת כסף בסניף דואר רשמי או במקום מסודר תאפשר לך ליהנות מיחס המרה גבוה יותר מאשר בבנקים או במקומות אחרים, ובכך תחסוך עמלות גבוהות שהבנקים גובים.
3. השתדל לתכנן את ההתנהלות הכספית שלך מראש ולא להגיע למצב שאין לך כסף ואתה מוכרח להמיר אותו מיד. במצבים אלו לרוב תפסיד כיוון שתיאלץ להתפשר על המקום הראשון שתמצא, ולא תמיד יהיה זה המקום הטוב ביותר לביצוע ההמרה.
4. השתדל לא להמיר סכום כסף גדול בשדה התעופה או במלון שבו אתה שוהה. במקומות אלו יחס ההמרה לרוב נמוך ביותר.
5. לעתים כדאי להמיר סכומי כסף גדולים בתמורה לשיפור יחס ההמרה. שאל והתמקח במידת הצורך והחלט אם נשיאתו של סכום כסף גדול הוא רצוי כדי להרוויח סכום כסף קטן, או שמא זה סיכון שכדאי להימנע ממנו.
6. נסה לתכנן מראש את הסכומים שיידרשו לך ולהימנע מהמרה כפולה של הכסף ותשלום עמלות על כל המרה. תכנון נכון עשוי לחסוך לך כסף רב.
7. קח אִתך כסף מזומן רק לימים הראשונים של הטיול. עקב סכנת אובדן או גניבה רצוי לא להסתובב עם סכומי כסף גדולים. אם אתה נוסע לתקופה ארוכה, שקול להצטייד בהמחאות נוסעים.
8. השתדל להמיר את הכסף ישירות למטבע המקומי הנדרש והימנע מהמרה כפולה. אם אתה יכול, הימנע מנסיעה למדינות בעלות מטבע שונה. כך תחסוך המרה כפולה ובזבוזים שונים ומיותרים שלרוב מבזבזים כדי להיפטר מהכסף כאשר עוזבים את המדינה. אם בכל זאת אתה נוסע לכמה מדינות בעלות מטבע מקומי שונה, נסה להיות מדויק בסכומים שתזדקק להם בכל מדינה ומדינה.
9. אם אתה משתמש בכרטיס אשראי בחו"ל השתדל לבחור בכספומט, שם העמלות נמוכות יותר מאשר בבנק. שים לב כי עמלות המשיכה בכספומט משולמות בכל פעולה. לכן כדאי למשוך סכום כסף גדול במשיכה אחת במקום למשוך סכומי כסף קטנים.
10. בדוק מהם התנאים, העמלות והעלויות של פתיחת חשבון מטבע חוץ ובדוק אם חשבון כזה עשוי להיות רווחי בעבורך. אפשרות זו טובה בייחוד אם יש לך הכנסות ממקומות שונים בעולם המועברים אליך במטבע חוץ. לדוגמה, אם אתה נהנה מתמלוגים ממכירות ספריך בעולם, אתה עשוי לקבל את התשלום במטבע המקומי שבו ספריך נמכרים.
11. במקומות מסוימים תקבל יחס המרה נמוך יותר על שטרות קטנים. לכן כשאתה ממיר את הכסף שלך בקש שטרות גדולים. לעתים במקומות קטנים יתקשו לתת לך עודף משטרות גדולים, לכן בשלב המרת הכספים בקש גם כמה שטרות קטנים לתחילת הטיול וכן עבור מקומות קטנים. השתדל להיפטר מהם לקראת סיום הטיול או לקראת מעבר למדינה אחרת בעלת מטבע מקומי שונה.
12. תן לעצמך כמה שיותר הזדמנויות להכיר את המטבע החדש שבו אתה משתמש. טעויות יגרמו לך הפסדים מיותרים. בכל יום כדאי לעשות חישובים בסיסיים והשוואת המטבע המקומי לדולר או למטבע המקומי שלך. עם הניסיון והמיומנות שתרכוש יצטמצמו הטעויות.

ייעוץ כלכלי למשפחות – תקשורת וטלפונים

גם בתחום הטלפון והתקשורת יש שיטות רבות לחסוך כסף. למשל תוכנות המאפשרות לשוחח חינם עם אנשים מכל העולם ואפליקציות חינמיות המאפשרות לדבר או להתכתב עם אנשי הקשר שלך ללא תשלום. כמו כן, אם יש לך צורך בשיחות טלפון מקומיות כדאי שתקנה כרטיס SIM מקומי לטלפון הסלולרי שלך. את הכרטיס הזה תוכל להטעין לזמן מסוים או לרכוש כרטיס לקבלת שיחות בלבד. לעתים משתלם לקנות מכשיר קשר פשוט שבעזרתו תוכל להתקשר למטיילים נוספים המטיילים אִתך ויש לכם צורך בתקשורת יום-יומית.

ייעוץ כלכלי למשפחות – טיפים על מקומות

טיפים על מקומות עשויים לחסוך לך כסף רב. לשם כך תוכל לקחת אִתך ספרי טיולים ובהם טיפים שימושיים במקומות שאליהם תגיע. בשבילי ספר הוא מוצר ידע ולרוב הוא מחזיר את ההשקעה השולית, ובגדול. לעתים מספיק אפילו טיפ טוב אחד כדי להחזיר את עלות הספר, ועל כן אני אוהב לרכוש ספרים ולהפיק מהם את המיטב. נוסף לספרים תוכל למצוא אפליקציות מגוונות המספקות מידע עדכני על אטרקציות שונות באזור שבו אתה מטייל. כך תוכל לדעת על הנחות שיש עד לשעה מסוימת, על Happy Hour, על מבצעים שונים, על חדרים במלונות, על ביקורות וטיפים, על מאכלים מוזלים ועל מסלולים מומלצים. כל אלו יוכלו לחסוך לך כסף רב, אך גם לעורר בך רצון לרכוש יותר ממה שאתה צריך. זכור להיות מחושב, ועם זאת כדאי לנצל את הרגע וליהנות כמה שיותר.

ייעוץ כלכלי למשפחות – משא ומתן ומיקוח

הכול נתון למיקוח! באחת מנסיעותיי להודו הגעתי לקשמיר שבה מיוצרים מוצרים רבים בעבודת יד ונמכרים ברחבי המדינה. באחד הימים הגעתי למפעל שבו מייצרים בעבודת יד מוצרי עץ מגולפים, והחלטתי לקנות לעצמי לוח שחמט קטן כדי לשפר את כישורי המשחק שלי בהמשך הטיול. המחיר ההתחלתי שהוצע לי נשמע גבוה והתמקחתי עם המוכר. הצלחתי להוריד את המחיר במחצית ויצאתי מהמפעל בתחושה טובה. בהמשך הטיול נתקלתי בלוחות שחמט זהים לזה שקניתי ובכל פעם צחקתי מחדש. המחיר של לוח השחמט היה פחות ממחצית מהמחיר שאני שילמתי עבורו אחרי המיקוח. סיפור זה נחרט בזיכרוני כלקח חשוב שהכול נתון למיקוח. בכל מקרה, לא קרה שום דבר נורא! לוח שחמט זה עזר לי להכיר אסטרטגים רבים בטיול ולהנעים לי שעות רבות בנסיעות רכבת אין-סופיות, בטיסות או אפילו בזמן ארוחות. יש משהו במשחקים שיוצר חיבור טוב בין אנשים. אני ממליץ לשאת אִתך תמיד חבילת קלפים בזמן טיול.
אם אתה מתכוון לשהות במלון או לשכור דירה, כדאי לנהל שיחה עם בעל המקום ובהתאם לתשובותיו תכניותיך ישתנו או יתבהרו. קודם כול שאל מה המחיר ללילה אחד, וכשתדע את המחיר תוכל להתמקח. לאחר מכן שאל מה יהיה המחיר לשהייה במקום במשך שבוע. ולסיום שאל מה המחיר לשהייה שם במשך חודש שלם. לעתים הבחור שאִתו אתה מדבר אינו יודע פרטים ואינו יכול להחליט בעבור הבוס שלו אם לתת לך הצעה נמוכה יותר. לכן תמיד נסה להבין עם מי אתה מדבר. בשלב כלשהו שלוף את הקלף האחרון שלך ושאל מה יהיה המחיר אם תשלם את כל הסכום מראש ובמזומן. הצג את הסכום, לאחר שהכנת מראש את הסכום המקסימלי שאתה מוכן לשלם. ואז, רגע לפני סיום המשא ומתן אמור שזה כל מה שיש לך. בדרך כלל בשלב זה נופלת ההחלטה, ואם הצעת הצעה הוגנת תקבל את מבוקשך. לעתים משא ומתן כזה יקבע אם תישאר במקום אחד יום, שבוע או חודש. לשיחה זו השלכה ישירה על חייך, ויש לה קסם רב בעיניי.

ייעוץ כלכלי למשפחות – ספונטניות של הרגע האחרון

אם מתחשק לך להיות ספונטני תוכל למצוא דילים משתלמים ביותר של הרגע האחרון. טיולים ספונטניים אלה מעולים בעיקר לאנשי חופש שאוהבים לטייל ולא באמת משנה להם לאן לנסוע, אלא הם נהנים מחוויית הנסיעה עצמה. אני מתחבר מאוד לצורת התנהלות זו. רבות מהנסיעות שלי נעשות בדרך זו ועוזרות לי ליהנות מחופשות רבות וזולות ליעדים קרובים יחסית, בִּמְקום חופשה אחת גדולה ויקרה באתר רחוק. אם היעד אינו חשוב לך, נסיעות מסוג זה עשויות להיות בדיוק מה שאתה מחפש.

אהבתם? שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אנשים שחשובים לך כדי שגם הם יוכלו להגיע לחופש כלכלי

כתבות ומאמרים נוספים
בנושא חופש כלכלי

רבי המכר שיסייעו לכם להתפתח,
להגדיל הכנסות ולבנות חופש כלכלי

קודם
הבא

הירשמו לרשימת הדיוור שלי

וקבלו עידכונים שוטפים על ארועים ופעילויות ייחודיות ישירות אליכם למייל

הצטרפו אלי בפייסבוק

On Key

פוסטים נוספים שיעניינו אותך​

הספר: לעולם לא לוותר

הספר 'לעולם לא לוותר' הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק בהצבת

הספר: 'לחלום ולהגשים'

הספר 'לחלום ולהגשים' הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק במיומנות הגשמת

הספר: להילחם על האושר

הספר 'להילחם על האושר' הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק בהצבת

הספר כנגד כל הסיכויים

הספר כנגד כל הסיכויים הינו ספר מסדרת ספרים גדולה בנושא השקעות נדלן, ספרי השקעות, ספרי עסקים וספרי התפתחות אישית מאת עמית אופיר הספר עוסק בהצבת

דילוג לתוכן